A blogról

Ez a blog egy új megközelítésű gazdasági program vázlata. Ha először vagy itt, kezdd az olvasást ezekkel, ebben a sorrendben:
1 2 3 4 5 6 7 8 9

Általános véleményedet itt mondhatod el.

Nemsokára lesz PDF verzió is, addig türelmeteket kérem.

Mondjatok példákat!

Kérdések és válaszok

Itt kapok hideget, meleget:
indexes fórum

Segítség! Közgazdász konzulens kerestetik

Hozzászólások

  • Androidus: @Beri Svarc: huh, hol is kezdjem :) Először is köszönöm a hozzászólást. "De ugye ehhez a rettentő... (2013.07.23. 16:48) Beszélgetős
  • : @Kion: Egyrészt teljesen igazad van; valóban ez a legfontosabb kérdés. Másrészt a cikk, a címével ... (2013.07.23. 16:22) Mennyiben jelent ez a koncepció garanciát?
  • : De ugye ehhez a rettentő sok, soha nem látott/hallott ötlethez részletes számításaid is vannak? Me... (2013.07.23. 16:21) Beszélgetős
  • Androidus: @Krajcsovszki Gergely: Noha ide nem ilyen példákat várok, nagyon köszönöm a linket. Izgalmasan han... (2013.03.17. 08:46) Mondjatok példákat!
  • Krajcsovszki Gergely: Kanadában kipróbálták: www.reddit.com/r/todayilearned/comments/1aen8j/til_an_experimental_program... (2013.03.17. 08:40) Mondjatok példákat!
  • Androidus: Leng az inga, és szerintem most meglehetősen kilengett az egyik irányba. Abba az irányba, hogy men... (2012.12.10. 21:45) Mennyiben jelent ez a koncepció garanciát?
  • Kion: Kinek állna érdekében ezt bevezetni és kinek nem? Az erre a kérdésre adott válasz el is dönti, hog... (2012.12.10. 21:21) Mennyiben jelent ez a koncepció garanciát?
  • Androidus: Pár éve mókából írtam egy "rendszertervet", aminek a témája adórendszer volt. Idén elővettem, és e... (2012.11.27. 22:57) Még probléma
  • Kion: Mielőtt még belemerülnénk a probléma részletekbe menő taglalásába, egy dolgot kellene tisztázni: m... (2012.11.27. 22:42) Még probléma
  • Androidus: @Kion: Rajta vagyok :) Nem akarom a nyakatokba önteni, napi adagokba van rendezve, hogy emészthető... (2012.11.26. 22:17) Indítás
  • Utolsó 20

Reklámjogi esetek

2013.02.18. 07:00 Androidus

Emlékeztek még a butítási adóra? Vonatkozik az mindenre, ami közmédiában szellemi leépülést okoz, de értelemszerűen a figyelem a tévéreklámokra, mint a magasan legnagyobb befolyásoló erővel bíró eszközre irányul.

A cél a reklámok káros hatásainak kompenzálása, mégpedig oly módon, hogy az ominózus reklámblokk után közvetlenül sugárzásra kerül egy szükséges terjedelmű korrekció. Nézzünk pár példát:
- Amikor olyan reklám megy le, ami azt sugallja, hogy a gyerek belehal, ha egy baktérium eléri a bőrét, akkor a korrekció azt fogja taglalni, hogy milyen korban milyen mértékű hatásra van szüksége az immunrendszerének ahhoz, hogy egészségesen kifejlődjön.
- Amikor olyan reklám megy le, ami azt sugallja, hogy ha nem teszel vízlágyító tablettát a mosógépbe, akkor az hirtelen elromlik, a szerelő pedig elkobozza, akkor utána fog következni egy korrekció, ami taglalja az átlagos költségeket. Mennyibe kerül egy mosógép, mennyi egy mosás tabletta nélkül, ehhez képest a tabletta mennyi plusz költség és mennyivel hosszabbítja meg a mosógép élettartamát. Vagyis hogy végső soron megéri-e egyáltalán.
- Amikor egy reklámban az szerepel, hogy valami "akár ... forintért" akkor utána jöhet a korrekció, miszerint "de akár ... forintért is", illetve a korrekció bemondhatja a tól-ig sávot, illetve egy átlagos értéket is.
- Amikor anyuka mosolyog a ruhán esett foltra, a korrekció elmondhatja, hogy olyan folt nincs, aminek egy anya örülhet, mert olyan mosópor sincs, ami minden foltot eltávolít.
- Ha németesen megfogalmazott ("egyes mosóporok bizonyos körülmények között nem biztos, hogy minden foltot" stb.) kibúvó-szöveggel találkozunk, egy egyszerű hatékonysági teszt és annak eredménye helyre teheti a dolgokat.
- Ha az a szöveg, hogy az adott termék "az egyedüli, amely...", akkor a korrekció értelemszerűen bemondja a statisztikát, hogy még hány olyan termék van.
- Ha valami eszelős dologgal képez ál-összehasonlítást a reklám, akkor se ússza meg. A korrekcióban el lehet mondani, hogy "Ön kedves tévénéző nyilván nem olyan bolond, hogy fóliába bugyolálja a vécéjét. Valójában egy átlagos háziasszony ... módszert alkalmaz, aminél a reklámozott termék ... százalékkal hatékonyabb."

És így tovább. Nagyon fontos, hogy minden korrekciós blokk színvonalában méltó legyen az azt megelőző reklámhoz. Ne egy utálatos, tudálékos, kioktatás-ízű közlemény menjen le, hanem profi reklám legyen az is, különben ellenkező hatást vált ki. Profi szakembereket kell hozzá alkalmazni és megfizetni. A cechet a hirdető állja, hiszen az ő költségén megy a korrekció. A törvény ugyan kötelezi a korrekciót készítő adókasszát a takarékosságra, és beperelheti a hirdető, ha indokolatlan költséget lát az elszámolásban, de a cél a hatás: azért nem támadható, hogy színvonalas korrekciót készít.

A korrekciós adókassza reklám figyelő szolgálatot is üzemeltet, amely minden adócsatornát figyelemmel kísér, és a felbukkanó új reklámokra azonnal rámozdul. A rámozdulása kihúzhatja a talajt a hirdető alól, mert egyrészt bizonyos korrekciós szpotok irdatlanul költségesek lehetnek (mosógép-élettartamról hiteles statisztika pl.), másrészt pedig a korrekció jó eséllyel csökkenti a reklám hatását. Ha ezt a hirdető el akarja kerülni, célszerű, hogy előzetesen benyújtsa a sugározni kívánt szpotot (vagy annak akár csak tervezetét) a korrekciós adókasszához, akik előre megmondják, hogy mit fognak rá reagálni.

A bejegyzés trackback címe:

https://d-ketto.blog.hu/api/trackback/id/tr1005086133

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása